INFORMACJA
O PRZETWARZANIU PRZEZ BANK SPÓŁDZIELCZY W GLIWICACH DANYCH OSOBOWYCH
CO TO JEST RODO
RODO jest to skrót od Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Rozporządzenie ma na celu ochronę podstawowych praw i wolności osób fizycznych, w szczególności prawa do ochrony danych osobowych.
W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej: Rozporządzenie, Bank Spółdzielczy w Gliwicach informuje Panią/Pana o przetwarzaniu danych osobowych stanowiących Pani/Pana własność zgodnie z przepisami wyżej wskazanego Rozporządzenia.
DANE OSOBOWE
Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej; możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej (art. 4 pkt 1 Rozporządzenia).
Bank przetwarza Pani/Pana dane z wykorzystaniem wszelkich środków technicznych i organizacyjnych niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa tych danych. Wszelkie informacje dotyczące relacji Pani/Pana z Bankiem objęte są, zgodnie z obowiązującymi przepisami, tajemnicą bankową, zgodnie z którą Bank, osoby w nim zatrudnione oraz osoby, za których pośrednictwem Bank wykonuje czynności bankowe, są obowiązane zachować tajemnicę bankową, która obejmuje wszystkie informacje dotyczące czynności bankowej, uzyskane w czasie negocjacji, w trakcie zawierania i realizacji umowy, na podstawie której Bank tę czynność wykonuje.
ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych oznacza wyrażenie woli osoby, której dane dotyczą, której treścią jest przyzwolenie na przetwarzanie danych osobowych. Udzielenie zgody powinno być dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne.
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Osoba, której dane dotyczą, jest o tym informowana, zanim wyrazi zgodę. Wycofanie zgody musi być równie łatwe jak jej wyrażenie.
W związku z obsługą produktów bankowych, podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, jednakże w celu zawarcia i realizacji umowy niezbędne.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Gliwicach z siedzibą w Gliwicach pod adresem ul. Dworcowa 41, 44-100 Gliwice, dalej: Bank, dane kontaktowe Banku: numer telefonu dla osób dzwoniących z Polski 32 30 20 100, numer telefonu dla osób dzwoniących z spoza Polski +48 32 30 20 100, adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Banku Spółdzielczym w Gliwicach jest pracownik z którym można skontaktować się drogą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem telefonu – dla osób dzwoniących z polski: tel. 32 30 20 100, z zagranicy +48 32 30 20 100 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Centrali Banku Spółdzielczego w Gliwicach (od godz. 7.30 do 15.30), za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
ORGAN NADZORCZY
Organ nadzorczy oznacza niezależny organ publiczny ustanowiony przez państwo członkowskie w celu ochrony podstawowych praw i wolności osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych. Obecnie takim organem jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, lub jego następca prawny w razie zmiany przepisów dotyczących tego organu.
CELE PRZETWARZANIA
Bank Spółdzielczy w Gliwicach przetwarza Pani/Pana dane, aby prowadzić działalność bankową, na przykład prowadzić rachunek bankowy, zawrzeć i realizować umowę dotyczącą produktu bankowego typu kredyt, lokata, rachunek oszczędnościowy, rachunek ROR, czy zapewnić bezpieczeństwo Państwa środków i transakcji. Prowadzimy również działalność informacyjną o naszych usługach i produktach.
Bank przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
RODZAJE, KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH, KTÓRE BANK PRZETWARZA
Bank przetwarza dane związane z:
KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH
Dane mogą być udostępnione np. podmiotom i organom, którym Bank jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Banku danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na podstawie przepisów Prawa bankowego.
Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być:
OKRES PRZETWARZANIA DANYCH
Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane dla celów wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, również po ustaniu umowy łączącej Panią/Pana z Bankiem. Obowiązki i uprawnienia związane z przetwarzaniem danych dla celów archiwalnych, a także ustalenia i dochodzenia roszczeń przez Bank w związku z prowadzoną działalnością, w tym restrukturyzacji, windykacji, egzekucji wierzytelności, podejmowania działań w celu znalezienia nabywców na majątek stanowiący zabezpieczenie umowy oraz sprzedaży wierzytelności wynikającej z tej umowy lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Banku, przed organami ścigania, organami orzekającymi, w tym sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym, w postępowaniach administracyjnych, w tym podatkowych.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, wskazanych w punkcie CELE PRZETWARZANIA, tj.:
PRAWA OSÓB KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
W związku z przetwarzaniem przez Bank Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do otrzymania informacji m.in. jakie jej dane Bank przetwarza, w jakich celach są one przetwarzane, oraz uzyskania ich kopii, czyli może zwrócić się do Banku z wnioskiem o otrzymanie informacji, czy Bank przetwarza jej dane osobowe.
W każdym momencie, gdy zajdzie taka potrzeba osoba, której dane dotyczą informuje Bank o zmianie swoich danych osobowych, czyli może zwrócić się do Banku z prośbą o sprostowanie nieprawidłowych, czy uzupełnienie niekompletnych danych osobowych.
Osoba, której dane dotyczą może wskazać zakres i okoliczności uzasadniające wnioskowanie usunięcia danych, np. dane nie są już niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a nie występują podstawy prawne do dalszego przetwarzania danych, dane są przetwarzane niezgodnie z prawem. Należy jednak pamiętać, że w przypadku posiadania czynnej umowy z Bankiem, przetwarzanie danych jest niezbędne do jej realizacji i dane osobowe nie mogą zostać usunięte.
Osoba, której dane dotyczą wskazuje, że wystąpiły przesłanki określone w art. 18 Rozporządzenia dla ograniczenia przetwarzania jej danych np. Bank nie potrzebuje pewnych danych, nie występują przesłanki do dalszego ich przetwarzania a osoba, której dane dotyczą wnosi o wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych. Każdy wniosek o ograniczenie przetwarzania danych będzie wymagał indywidualnego rozpatrzenia pod względem istniejących podstaw dla przetwarzania danych, celu i zakresu ich przetwarzania.
W każdym momencie można złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych w sposób zautomatyzowany, w tym profilowania, a także sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingowych. Wyrażenie sprzeciwu wobec profilowania oznacza, że Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, poza wyjątkowymi przypadkami określonymi w obowiązującym prawie. W konsekwencji, Bank nie będzie mógł zastosować wobec Państwa uproszczonej ścieżki obsługi oraz ocenić Państwa potrzeb lub zdolności kredytowej, aby przedstawić zindywidualizowaną propozycję nabycia produktów i usług Banku i podmiotów współpracujących z Bankiem.
Osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Bankowi oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu bankowi bez przeszkód ze strony dotychczasowego Banku, któremu pierwotnie te dane powierzyła. Wniosek o przeniesienie danych może złożyć osoba, której dane dotyczą. Informacja przekazywana będzie w formie dokumentu papierowego lub na zabezpieczonej hasłem płycie CD w zależności od Pani/Pana dyspozycji.
W celu skorzystania ze wskazanych powyżej praw może Pani/Pan zgłosić się do placówek Banku lub przesłać wniosek listownie na adres Banku. Wniosek należy złożyć z wykorzystaniem formularza opracowanego przez Bank. Formularz wniosku dostępny jest w placówkach Banku i na stronie internetowej Banku w dedykowane zakładce RODO (www.bsgliwice.pl/rodo).
W przypadkach uznania, iż przetwarzanie przez Bank Pani/Pana danych osobowych narusza przepis Rozporządzenia, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, wskazanego w punkcie ORGAN NADZORCZY.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO
Bank nie planuje przekazywać Pani/Pana danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
ZAUTOMATYZOWANE PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Profilowanie będzie polegało na ewentualnym zaproponowaniu Pani/Panu produktów/usług lepiej dopasowanych, jednak decyzje wiążące nie będą zautomatyzowane.
ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW KLIENTA W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH
Klient indywidualny i Klient instytucjonalny (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba fizyczna prowadząca indywidualne gospodarstwo rolne, spółka cywilna,) Banku jest uprawniony do złożenia wniosku w zakresie obsługi praw Klienta wynikających z RODO, a Bank zobowiązany jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:
Klient może zgłosić wniosek do Banku w każdej chwili, poczynając od 25 maja br.
Administrator - Bank Spółdzielczy w Gliwicach
Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.)
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Banku Spółdzielczym w Gliwicach jest pracownik: Joanna Łechtańska, z którym można skontaktować się drogą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem telefonu – dla osób dzwoniących z polski: tel. 32 30 20 100, z zagranicy +48 32 30 20 100 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Centrali Banku Spółdzielczego w Gliwicach (od godz. 7.30 do 15.30), za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Bank Spółdzielczy w Gliwicach, 44-100 Gliwice, ul. Dworcowa 41, tel: 32 231-72-65, 32 30-20-100, 32 30-20-196, NIP 631-01-01-649, REGON 000496521