W związku ze zwiększoną aktywnością cyberprzestępców, ostrzegamy przed zagrożeniem przy wykorzystywaniu systemu płatności mobilnych i cyfrowego portfela Apple Pay.
Poniżej przedstawiamy rekomendacje związane z najczęściej występującym schematem oszustw.
Klient otrzymuje fałszywy e-mail albo sms, który do złudzenia przypomina wiadomość od firmy pod którą podszywa się przestępca (firmy kurierskie, dostawcy usług). W przygotowanej przez oszusta wiadomości Klient proszony jest o dokonanie wpłaty na kwotę kilku złotych z tytułu niedopłaty w płatności za przesyłkę lub fakturę. Link do płatności, który umieszczony jest w wiadomości kieruje Klienta na fałszywą stronę, na której Klient podaje wszystkie dane nadrukowane na plastiku karty oraz kody akceptacji różnych dyspozycji, również te otrzymane SMS-em na numer telefonu Klienta. Podanie danych umożliwia przestępcy włamanie do urządzenia Klienta lub zarejestrowanie karty Klienta w cyfrowym portfelu Apple Pay na urządzeniu przestępcy.
W związku z powyższym informujemy, a zarazem przestrzegamy o możliwości tego typu próby wyłudzenia danych. Nasze działanie ma na celu uchronić Klientów Banku przed dużymi stratami finansowymi, co w przypadku tego rodzaju przestępstwa bez aktywnego udziału Klienta nie byłoby możliwe.
Prosimy o wzmożoną uwagę przy wykonywaniu zleceń płatniczych drogą mobilną.