W związku z programem Tarcza Finansowa PFR 2.0 poniżej zamieszczamy dostępne instrukcje dla Klientów - jak składać wnioski o subwencję.
Tarcza Finansowa PFR 2.0
Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza .
Wnioski można składać od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r. za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej naszego Banku.
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Składając Wniosek, przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazania do Banku dokumentów poświadczających umocowanie osoby upoważnionej przed podpisaniem umowy subwencji finansowej, w tym do:
Dla kogo?
UWAGA:
Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
nie będzie uznawane za zaległości.
Jakie są warunki finansowania?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w tym:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, obliczana jest jako iloczyn liczby osób zatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty) oraz kwoty bazowej subwencji finansowej uzależnionej od wielkości spadku przychodów przedsiębiorcy w porównywanych okresach.
Wysokość kwoty subwencji finansowej możliwej do otrzymania przez Mikrofirmę w przeliczeniu na pełne etaty w ramach Programu 2.0 określa poniższa tabela:
Wielkość spadku przychodów Mikrofirmy w porównywanych okresach |
Wysokość subwencji finansowej należnej Mikrofirmie |
Spadek większy lub równy 30% |
18.000 zł / osobę zatrudnioną |
Spadek większy lub równy 60% |
36.000 zł / osobę zatrudnioną |
Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, w żadnym przypadku nie może być wyższa niż:
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Otrzymana przez mikroprzedsiębiorcę pożyczka preferencyjna może być umorzona w całości w przypadku utrzymania przez Mikrofirmę:
Jakie są warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Mikrofirmę Subwencja Finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:
w każdym czasie licząc od dnia otrzymania Subwencji Finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Dla kogo?
UWAGA:
Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
nie będzie uznawane za zaległości.
Jakie są warunki finansowania?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w tym:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
Obliczanie subwencji finansowej dla MŚP odbywa się wg. poniższych zasad:
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Subwencja finansowa z Tarczy 2.0. w przypadku MŚP będzie podlegała całkowitemu umorzeniu pod warunkiem łącznego spełnienia następujących przesłanek:
Jakie są warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Przedsiębiorcę subwencja finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:
w każdym czasie licząc od dnia otrzymania subwencji finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR
UWAGA!
Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza
Najczęściej zadawane pytania
Tutaj: Tarcza_Finansowa_PFR_QA
znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się podczas wypełniania wniosku w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR.
Zapoznaj się z ofertą szkoleń PFR na temat Tarczy Finansowej PFR 2.0 – ZOBACZ: https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-2-0/
Tarcza Finansowa PFR
Tarcza Finansowa 2.0 już wkrótce
Informujemy, że Tarcza Finansowa 2.0 dla przedsiębiorców będzie dostępna w Banku Spółdzielczym w Gliwicach. Tak jak w przypadku Tarczy Finansowej 1.0, wnioski będzie można składać wyłącznie poprzez bankowość internetową. Proces składania wniosków również i tym razem będzie prosty i intuicyjny.
Przewidywany termin rozpoczęcia przyjmowania wniosków przez PFR to 15 stycznia 2021 r. W zależności od uzyskania zgody Komisji Europejskiej wyżej podany termin może ulec zmianie. Na bieżąco będziemy informować Państwa o wszelkich nowych informacjach dotyczących Tarczy Finansowej 2.0.
Najistotniejsze założenia dotyczące warunków i zasad wsparcia w ramach Tarczy Finansowej 2.0 obejmują następujące parametry:
W Tarczy Finansowej 2.0 dla mikrofirm – budżet do 3 mld zł:
W Tarczy Finansowej 2.0 dla małych i średnich firm – budżet do 7 mld zł
Wykaz branż przedsiębiorstw, które będą mogły skorzystać z Tarczy Finansowej 2.0 określony jest m.in. na stronie www Polskiego Funduszu Rozwoju pod linkiem:
ZASADY ZWROTU SUBWENCJI Z TARCZY PFR
W § 3 każdej umowy subwencji finansowej zawartej z PFR (wystandaryzowany wzór), opisane zostały zasady zwrotu subwencji.
Poniżej, celem przypomnienia Państwu tych zasad, przedstawiamy ich podstawowe założenia.
MIKROFIRMY
MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Wszelkie potrzebne informacje do składania wniosków Umocowanie-Pełnomocnictwo dla Beneficjenta znajdują się w załączniku:
Pomoc - wniosek Umocowanie-Pełnomocnictwo dla Beneficjenta
Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., w celu weryfikacji przez Bank, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.
W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.
W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dokumenty będzie można przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:
Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.
UWAGA !!!!
Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej we Wniosku Umocowanie do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Wniosek Umocowanie i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r.
DALSZE SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE URUCHOMIENIA ELEKTRONICZNEGO KANAŁU PRZEKAZYWANIA OPISANEJ WYŻEJ DOKUMENTACJI LUB JEJ ZATWIERDZANIA BĘDĄ PRZEDMIOTEM KOLEJNEGO KOMUNIKATU.
Bank Spółdzielczy w Gliwicach przypomina, że:
Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę i jesteś naszym Klientem, to możesz złożyć wniosek w systemie Bankowości Elektronicznej o częściowo bezzwrotną subwencję w ramach programu Tarcza Finansowa PFR. To program dla tych firm, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Wszystkich Klientów Banków z Grupy BPS, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych oferowanych przez Banki z Grupy BPS oraz instytucje państwowe.
Strona zawiera m.in. obszerne informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym Kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć przewidywaną wysokość subwencji PFR.
Serwis dostępny jest pod adresem:
https://mojbank.pl/nasze-spolecznosci/koronawirus-wsparcie-dla-klientow
Strona rządowa, na której można wyszukać wsparcie dla swojej firmy w ramach tarczy antykryzysowej:
https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa/wyszukaj-wsparcie-dla-swojej-firmy
Przewodnik Tarcza Finansowa PFR. Podstawowe informacje i zasady finansowania.
Tarcza Finansowa PFR w skrócie
Tarcza Finansowa PFR pytania i odpowiedzi
DODATKOWE ROZWIĄZANIA POMOCOWE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Szanowni Państwo, w trosce o szeroko pojęty interes naszych Klientów, informujemy, że w ramach tarczy antykryzysowej związanej z pandemią COVID-19 zostały wprowadzone dodatkowe rozwiązania pomocowe, z których mogą skorzystać przedsiębiorcy. W szczególności warto zwrócić uwagę na wdrożone systemy dofinansowań do wynagrodzeń pracowników oraz świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy.
Szczegółowe informacje w przedmiotowym zakresie są dostępne na stronach internetowych Powiatowych oraz Wojewódzkich Urzędów Pracy, które obsługują ww. programy (ewentualne pytania i wnioski należy kierować do odpowiednich PUP lub WUP).
Więcej na:
https://gliwice.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza
Podstawa prawna: ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020 poz. 374 z późn. zm.).
DOPŁATY BGK DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Do oferty Banku Spółdzielczego w Gliwicach zostanie wprowadzony program dopłat Banku Gospodarstwa Krajowego do odsetek kredytów dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli w następstwie pandemii COVID-19. Wsparciem zostaną objęte Mikrofirmy, Małe i Średnie Przedsiębiorstwa oraz Duże Firmy, które posiadają lub zaciągną kredyt obrotowy do 31 grudnia 2020 r. Mikrofirmy i MŚP mogą liczyć na dopłatę do oprocentowania w wysokości 2 punktów proc., natomiast Duże Firmy w wysokości 1 punktu proc. BGK będzie dopłacał do oprocentowania kredytu przedsiębiorcy maksymalnie przez 12 miesięcy. Wsparcie ze stworzonego na potrzeby programu Funduszu Dopłat do Oprocentowania może być łączone z gwarancjami de minimis oraz gwarancjami z Funduszu Gwarancji Płynnościowych.
Wysokość dopłaty do kredytu będzie traktowana jako pomoc publiczna. Łączna kwota pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcy w związku z pandemią COVID‑19 nie może przekroczyć limitu ustalonego przez Komisję Europejską wynoszącego równowartość 800 tys. euro. Dla przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze produkcji podstawowej produktów rolnych limit ten wynosi 100 tys. euro, a dla firm działających w sektorze rybołówstwa i akwakultury – 120 tys. euro.
Program zostanie uruchomiony po podpisaniu umowy z BGK.
TARCZA FINANSOWA POLSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU ODWOŁANIA, REKLAMACJE
W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi wprowadzenia od 18 maja br. możliwości składania wniosków w ramach trybu odwołań Tarczy Finansowej PFR uprzejmie informujemy, że:
oraz
oraz
Dodatkowo informujemy, że w najbliższym czasie zostanie uruchomiony proces reklamacyjny, który:
TARCZA FINANSOWA PFR – WYJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ODWOŁAŃ
Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju przesunął termin procedury odwoławczej dla mikro, małych i średnich firm w ramach Tarczy Finansowej PFR - komunikowany wcześniej termin odwołań, który był wyznaczony od 11 maja został przesunięty na dzień od 18 maja 2020 r.
Odwołania będą składane również drogą elektroniczną poprzez formularz w tym samym banku, w którym składany był wniosek pierwotny. Przedsiębiorca będzie mógł je złożyć nie więcej niż 2 razy w odniesieniu do jednej firmy. Procedura odwoławcza nie dotyczy firm, które otrzymały odmowę wypłaty subwencji – te mogą składać kolejne wnioski o wsparcie od momentu startu Programu, po wcześniejszym wyjaśnieniu wszelkich okoliczności w ZUS, swoim urzędzie skarbowym i w banku.
Odwołanie przysługuje w przypadku podjęcia przez PFR decyzji o wypłacie subwencji finansowej w kwocie niższej niż wnioskowana. Beneficjent może złożyć odwołanie od takiej decyzji, ubiegając się o wypłatę dodatkowej kwoty subwencji finansowej w wysokości różnicy między kwotą subwencji finansowej objętej wnioskiem i już otrzymaną przez beneficjenta kwotą subwencji finansowej.
Szczegóły procedury odwoławczej są omówione w Regulaminie ubiegania się o udział w programie rządowym "TARCZA FINANSOWA POLSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU DLA MAŁYCH I ŚREDNICH FIRM", dostępnym na stronie PFR.
Link do regulaminu: https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf
TARCZA FINANSOWA PFR - REKLAMACJE
Bank przyjmuje i rozpatruje Zgłoszenia reklamacyjne Klientów dotyczące Wniosku i Umowy o przyznanie subwencji w ramach tarczy finansowej z Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) według poniższych zasad.
Zgłoszenia reklamacyjne mogą być następujące:
Bank Spółdzielczy w Gliwicach uprzejmie informuje, że zgłoszenia reklamacyjne dla wniosków w ramach Tarczy Finansowej PFR można składać drogą mailową przesyłając formularz zgłoszeniowy (stanowiący załącznik nr 2) na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz w bankowości internetowej zamieszczony jest w module wnioski odnośnik przekierunkowujący na stronę internetową banku.
Prosimy o dołączenie wszelkich dokumentów związanych z przedmiotem sprawy. W przypadku braku przekazania przez Klienta wszystkich wymaganych do rozpatrzenia Zgłoszenia informacji lub dokumentów, bank może zwrócić się do Klienta z prośbą o uzupełnienie dokumentacji Zgłoszenia.
Załącznik nr 2 - Formularz zgłoszeniowy
PFR rozpoznaje Zgłoszenia, w terminie 21 dni roboczych od dnia zarejestrowania zgłoszenia.TARCZA FINANSOWA PFR 04.05.2020r. - wyjaśnienia
Przekazujemy Państwu wyjaśnienia dotyczące Tarczy, które wynikły po pierwszych godzinach działania Programu:
Link do regulaminu: https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf
We wnioskach należy wpisywać miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów ze sprzedaży, pierwszym miesiącem po 1 lutego 2020 r. jest marzec 2020 r. W konsekwencji do końca kwietnia, pierwszym miesiącem, w którym przedsiębiorca odnotował spadek przychodów ze sprzedaży, może zostać wskazany marzec 2020 r. Spadek przychodów ze sprzedaży w marcu 2020 r. zostanie porównany do przychodów ze sprzedaży w lutym 2020 r. Alternatywnie, spadek przychodów ze sprzedaży w marcu 2020 r. może zostać porównany do przychodów ze sprzedaży z marca 2019 r.
Klienci składający wnioski o subwencję po zakończeniu kwietnia w trakcie składania wniosku o subwencję powinni zwrócić uwagę, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Dodatkowo proszę zapoznać się z materiałem pt.:"Najczęściej zadawane pytania" wraz z odpowiedziami. Dokument ten jest na bieżąco aktualizowany przez PFR i dostępny pod: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp-faq.html
Polski Fundusz Rozwoju uruchamia Tarczę Finansową PFR – program skierowany do firm, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z pandemią koronawirusa.
Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji mikrofirmy oraz małe i średnie firmy, będące Klientami Banku, będą mogły składać poprzez system bankowości internetowej. Składanie wniosków będzie możliwe w ciągu kilku najbliższych dni.
W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.
Program „Tarcza Finansowa PFR" dla mikrofirm jest obsługiwany za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Banku Spółdzielczego.
Dla kogo?
Jakie są warunki finansowania?
Instrumentem finansowym Programu są subwencje zwrotne Polskiego Funduszu Rozwoju przeznaczone na:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Maksymalna kwota subwencji zwrotnej w ramach Programu wsparcia finansowego Tarcza finansowa PFR dla mikrofirm obliczana jest jako iloczyn liczby zatrudnionych oraz kwoty bazowej subwencji.
Bazowa kwota subwencji zwrotnej w przeliczeniu na zatrudnionego uzależniona jest od wielkości spadku przychodów mikroprzedsiębiorcy. Takie rozwiązanie ma na celu dopasowanie wielkości wsparcia finansowego do skali potencjalnej utraty dochodu w związku ze spadkiem przychodów na skutek COVID-19.
Biorąc pod uwagę średnie zatrudnienie w sektorze mikroprzedsiębiorstw na poziomie około 3 pracowników zakłada się, że średnia wysokość wsparcia finansowego wyniesie około 72 – 96 tys. zł dla jednej mikrofirmy oraz maksymalnie do 324 tys. zł.
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Otrzymana przez mikroprzedsiębiorcę pożyczka preferencyjna może być umorzona do wysokość 75% na koniec 12 miesiąca kalendarzowego od dnia wypłaty pożyczki na następujących zasadach:
Szczegółowe zasady zwrotu określi umowa pomiędzy Polskim Funduszem Rozwoju a Ministerstwem Rozwoju.
Program będzie obsługiwany za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej banków.
Program jest obsługiwany za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Banku Spółdzielczego.
Dla kogo?
Jakie są warunki finansowania?
Instrumentem finansowym Programu są subwencje zwrotne Polskiego Funduszu Rozwoju, przeznaczone na:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Maksymalna kwota subwencji zwrotnej w ramach Programu wsparcia finansowego Tarcza Finansowa PFR dla MŚP obliczana jest jako % wartości przychodów ze sprzedaży przedsiębiorcy za rok obrotowy 2019. Wysokość wsparcia wyrażona % przychodów ze sprzedaży zależy dodatkowo od skali spadku obrotów w związku z COVID-19. Kwota wysokości subwencji finansowej uzależniona od wielkości przychodów ze sprzedaży 2019 roku oraz skali spadków przychodów obliczana w następujący sposób (przypadki rozłączne):
Program będzie obsługiwany za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej banków.
UWAGA!
Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza
Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że dla Klientów Banków Spółdzielczych będzie on ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.
W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa, podejmujemy szereg działań w trosce o zdrowie naszych Klientów i Pracowników oraz dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności związane z bieżącą obsługą Klientów naszego Banku.
ODDZIAŁY
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, zmieniliśmy sposób obsługi Klientów w naszych Oddziałach:
Wszystkie placówki Banku Spółdzielczego w Gliwicach obsługują Klientów w godzinach:
Bez wcześniejszego umawiania wizyty, realizowane będą:
- wpłaty i wypłaty gotówkowe w walucie obcej przeliczonej na walutę polską - 3 000 zł
- wpłaty i wypłaty gotówkowe w walucie obcej przeliczonej na walutę polską - 1 000 zł
BANKOWOŚĆ INTERNETOWA I APLIKACJA MOBILNA
Zwracamy się z prośbą o ograniczenie wizyt w Oddziałach i zachęcamy do korzystania w pierwszej kolejności z:
(32) 30-20-100 - Sekretariat Gliwice Centrala
numery kontaktowe do Oddziałów: bsgliwice.pl
Gliwice Centrala: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
O/Gliwice: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
O/Lubliniec: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
O/Pyskowice: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Filia Ciasna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Filia Sośnicowice: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ponadto rekomendujemy:
Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom, mimo niedogodności, z którymi mamy obecnie do czynienia.
Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.
Uprzejmie informujemy, że kierując się Państwa potrzebami wynikającymi z pandemii Covid-19, wprowadziliśmy możliwość zawieszenia spłaty rat kredytu.
Umożliwiamy zawieszenie spłaty rat kredytów dla klientów indywidualnych z tytułu kredytów hipotecznych, kredytów gotówkowych i pożyczek hipotecznych oraz dla przedsiębiorców, rolników i wspólnot mieszkaniowych z tytułu zaciągniętych przez te podmioty kredytów obrotowych i inwestycyjnych.
Kto może złożyć wniosek o zawieszenie spłaty rat kredytu?
Kredytobiorca, który uzasadni konieczność zawieszenia spłaty kredytu pogorszeniem swojej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią koronawirusa. Powyższe dotyczy tak klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców, rolników i wspólnot mieszkaniowych.
Jak należy uzasadnić konieczność zawieszenia spłaty kredytu?
We wniosku o prolongatę należy wskazać, w jaki sposób pogorszyła się sytuacja finansowa Kredytobiorcy i jak to wpływa na konieczność zawieszenia spłaty rat.
Bank nie wymaga od Kredytobiorcy składania dodatkowych dokumentów i zaświadczeń potwierdzających aktualną sytuację finansowo-gospodarczą Kredytobiorcy.
W jaki sposób można wnioskować o zawieszenie spłaty kredytu?
Wnioski o zawieszenie spłaty kredytu można składać za pośrednictwem:
W bocznym menu należy wybrać sekcję „Wnioski”, a następnie w zakładce Nowe należy wybrać odpowiedni wniosek „Wniosek o prolongatę w związku epidemią COVID-19" Osoba Fizyczna lub Przedsiębiorca
Wniosek można pobrać:
W jakiej formie należy złożyć wniosek o zawieszenie spłaty kredytu?
W dowolnej formie pisemnej wraz z uzasadnieniem, o którym mowa wyżej.
Każdy wniosek będzie rozpatrzony indywidualnie w przyspieszonym trybie, a o decyzji powiadomimy Państwa niezwłocznie.
Pozytywna decyzja, wiąże się z zawarciem aneksu do umowy zmieniającego harmonogram spłat kredytu. Aneks będzie można podpisać:
Szczegółowych informacji w sprawie możliwości prolongowania rat kredytów udzielają doradcy klienta.
Uprzejmie przypominamy, że w trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, ograniczyliśmy godziny pracy Oddziałów. Zatem prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału.
Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco.
W celu ograniczenia kontaktu fizycznego Klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20 marca 2020 r. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 do 100 zł.
W związku z tym od 20 marca 2020 r. klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy klient zostanie poproszony o PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany.
Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na 60 zł w jednym sklepie, klient zostanie poproszony o PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.
Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.
Jak działają oszuści?
Czy Bank Spółdzielczy w Gliwicach wprowadza działania pomocowe dla Klientów dotkniętych skutkami epidemii koronawirusa?
Tak, wdrożyliśmy mechanizmy umożliwiające zawieszenie spłaty rat kredytów dla Klientów indywidualnych i przedsiębiorstw. Zgodnie z zaleceniami Związku Banków Polskich podjęliśmy działania tak, aby:
> Więcej o rozwiązaniach dla klientów indywidualnych, przedsiębiorców, rolników oraz wspólnot mieszkaniowych w zakładce: Działania pomocowe dla Klientów banku
Komu Bank Spółdzielczy odracza spłaty kredytów?
Opcja zawieszenia spłaty kredytu jest dostępna dla klientów indywidualnych i firmowych, którzy uzasadnią konieczność odroczenia/zawieszenia spłaty kredytu ich sytuacją finansową spowodowaną pandemią koronawirusa.
Czy odroczenie spłaty kredytów następuje automatycznie?
Nie. Aby odroczyć spłatę należy złożyć odpowiedni wniosek, w którym uzasadni się konieczność zawieszenia spłaty kredytu i uzyskać potwierdzenie z banku. Bank zawiadomi o przyjęciu oraz o realizacji wniosku poprzez wysłanie informacji na wskazany we wniosku adres email.
Kiedy i w jaki sposób mogę wnioskować o zawieszenie spłaty kredytu?
Klienci indywidualni, przedsiębiorcy, rolnicy oraz wspólnoty mieszkaniowe mogą już wnioskować o zawieszenie na okres do 3 miesięcy spłaty rat kapitałowo-odsetkowych dla kredytu hipotecznego, kredytu gotówkowego, kredytu konsolidacyjnego.
Wnioski można składać za pośrednictwem:
W bocznym menu należy wybrać sekcję „Wnioski”, a następnie w zakładce Nowe należy wybrać odpowiedni wniosek „Wniosek o prolongatę w związku epidemią COVID-19" Osoba Fizyczna lub Przedsiębiorca
Wniosek można pobrać:
W jaki sposób mam uzasadnić konieczność odroczenia spłaty kredytu?
We wniosku należy wskazać w jaki sposób pogorszyła się sytuacja Państwa finansowa oraz dlaczego zostali Państwo zmuszeni do podjęcia takich działań jak zawieszenie spłacania kredytu.
Bank nie będzie wymagał składania dodatkowych dokumentów i zaświadczeń potwierdzających w sposób szczegółowy aktualną sytuację finansowo-gospodarczą Kredytobiorcy.
Kiedy i jak dowiem się o rozpatrzeniu mojego wniosku?
Wnioski Klientów indywidualnych rozpatrywane będą wg kolejności wpływu. Rozpatrzenie wniosku nastąpi maksymalnie do 30 dni od jego złożenia (termin realizacji zależy od liczby wniosków, które wpływać będą do Banku). Nasza intencją jest realizacja wniosku jak najszybciej, tak aby wstrzymać spłatę od już od najbliższej daty spłaty raty kredytu.
Bank zawiadomi o przyjęciu oraz o realizacji wniosku poprzez wysłanie informacji na wskazany we wniosku adres email.
W przypadku klientów firmowych pozytywna decyzja, wiąże się z zawarciem aneksu do umowy, który zmienia harmonogram spłat kredytu. Aneks będzie można podpisać w Oddziale Banku lub korespondencyjnie.
Co oznacza zapis we Wniosku o zawieszenie spłaty rat: „Na żądanie Banku zobowiązuję się do pisemnego potwierdzenia niniejszego Wniosku”?
Powyższe zobowiązanie należy rozumieć w ten sposób, że Bank umożliwia i akceptuje składanie wniosków o zawieszenie spłaty rat w związku z pandemią koronawirusa różnymi kanałami, w tym kanałami zdalnymi. Bank zrealizuje poprawnie złożony wniosek o zawieszenie spłaty rat kredytowych wskazanymi kanałami, nie ma potrzeby dostarczania przez Klienta oryginału tego wniosku do Banku. Jednakże w przyszłości, po ustaniu pandemii, Bank może skorzystać z prawa do żądania dostarczenia oryginału wniosku, ale poinformuje o tym Klienta indywidualnie. Nie dotyczy to Klientów, którzy złożyli wniosek poprzez system bankowości elektronicznej lub w Oddziale Banku.
"Posiadam w Banku kredyt hipoteczny, który jest w okresie wypłaty transz, obecnie spłacam jedynie raty odsetkowe. Czy mogę skorzystać z zawieszenia spłaty rat kredytowych w związku koronawirusem?
Na chwilę obecną z zawieszenia spłaty rat kredytowych w związku z koronawirusem mogą skorzystać jedynie Kredytobiorcy, których kredyty zostały całkowicie uruchomione. Czyli Klienci spłacają raty kapitałowo-odsetkowe.
Jak działają Oddziały Banku Spółdzielczego w Gliwicach?
W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa, podejmujemy szereg działań w trosce o zdrowie naszych Klientów i Pracowników oraz dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności związane z bieżącą obsługą Klientów naszego Banku.
ODDZIAŁY
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, zmieniliśmy sposób obsługi Klientów w naszych Oddziałach:
Wszystkie placówki Banku Spółdzielczego w Gliwicach obsługują Klientów w godzinach:
Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco pod adresem: https://www.bsgliwice.pl/o-banku/placowki
Odwiedzających Oddziały prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość, z uwagi na obecną sytuację oczekiwanie na obsługę może trwać nieco dłużej. Możemy tez prosić Klientów o oczekiwanie przed Oddziałem.
Jakie tematy mogę załatwić zdalnie?
Większość bieżących czynności można wykonać za pomocą bankowości internetowej oraz mobilnej. Poszczególne funkcjonalności naszych kanałów zdalnych można poznać na dedykowanych stronach:
Czy dla kart Banku Spółdzielczego wprowadzone jest podwyższenie limitu dla transakcji bezgotówkowych bez użycia PIN?
W celu ograniczenia kontaktu fizycznego Klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20 marca 2020 r. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 do 100 zł.
W związku z tym od 20 marca 2020 r. Klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy klient zostanie poproszony o PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany.
Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na 60 zł w jednym sklepie, Klient zostanie poproszony o PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.
Jak najlepiej wypłacić gotówkę?
W obecnym czasie szczególnie rekomendujemy rezygnacje z użycia gotówki, czyli:
Jeśli konieczna jest wypłata gotówki, w pierwszej kolejności prosimy o skorzystanie z bankomatów, a dopiero gdy jest to niezbędne udać się do Oddziału. Bez wcześniejszego umawiania wizyty, realizowane będą:
- wpłaty i wypłaty gotówkowe w walucie obcej przeliczonej na walutę polską - 3 000 zł
- wpłaty i wypłaty gotówkowe w walucie obcej przeliczonej na walutę polską - 1 000 zł
Jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej ?
Obowiązują nas te same zasady, co dotychczas. Zostały one opisane na stronie: ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z SYSTEMU
W obecnej sytuacji prosimy być szczególnie uważnym na pojawiające się wyłudzenia „na koronawirusa”. Więcej na ten temat na stronie: WYŁUDZENIA NA KORONAWIRUSA
Czy moje środki są bezpieczne?
Tak, Państwa środki zdeponowane w Banku Spółdzielczym w Gliwicach są całkowicie bezpieczne. Cały sektor bankowy działa w sposób stabilny, o czym informuje także w swoich komunikatach Narodowy Bank Polski. Bank realizuje wszystkie swoje podstawowe obowiązki, a wszelkie operacje bankowe przeprowadzane są bez zakłóceń. Nie ma żadnych podstaw do przejęcia przez banki środków swoich klientów.
WIBOR 1M - średnia | 0,20 |
WIBOR 3M - średnia | 0,21 |
WIBOR 3M - śr. ost. 3M | 0,22 |
Copyright © Grupa BPS | 2021